Tags

, , , ,

DSCF0069 DSCF0017DSCF0148  DSCF0122 DSCF0117  Table

DSCF0170

“Christmas is a state of mind, so choose to be Christmas”

I admit I used to hate Christmas. This is probably because when I was little I hardly ever received presents or celebrated properly. At the end of the holidays I would go back to school and hearing all the other kids talking about gifts and exciting adventures just made it even sadder. Luckily things got better with time but only this year I figured out that If I wanted Christmas I had to get in the mood for Christmas and then make Christmas.

So for me this year it was all about spending quality time with my loved ones. We crafted lovingly handmade decorations, we played tables games for hours and laughed so hard we had headaches, but, most of all, we all made an effort to make it a Merry Temi Christmas.

_._._._._._._

“Il Natale è uno stato d’animo, proprio come la felicità. Pertanto, come si sceglie di essere felici, scegli di essere Natale.”

Devo confessare che per molto tempo ho odiato il Natale, probabilmente perchè da bambina ricevevo raramente dei regali. Come se non bastasse, tornare a scuola e sentire i miei compagni raccontare di regali e avventure con amici e parenti, mi rendeva solo più triste. Fortunatamente con il tempo le cose sono migliorate ma solo quest’anno mi sono resa conto che se voglio un bel Natale, devo crearmi un bel Natale.

Quindi, quest’anno, mi sono dedicata a trascorrere una bella giornata con le persone a cui voglio bene. Abbiamo preparato decorazioni fatte a mano, abbiamo giocato per ore a giochi di società e riso a crepapelle, ma sopratutto, ci siamo tutti impegnati a renderlo un sereno Natale.

Advertisements